7
7
 ledige stillinger på HKKommunaljob
279
279
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Fredensborg Kommune

Fredensborg Kommune

|
Nordsjælland
|
Indrykket 08-03-2017

Vi søger dig, der har styr på balancen til Center for Økonomi, Løn og Indkøb

Vil du være med til at sikre og videreudvikle vores styring af det finansielle område, hvor du både får brug for din strukturerede tankegang og dine analytiske evner, så er det dig, vi søger.

 

Økonomicenteret består af tre teams, Budget og Forsikring, Regnskab og Løn samt Udbud og Indkøb og vi er 45 medarbejdere i alt. Du vil sidde i Team Budget og Forsikring, hvor 18 økonomikonsulenter sørger for at holde styr på kommunens økonomi og både servicerer og udfordrer de øvrige centre i kommunen med deres økonomistyring. Dit primære arbejdsområde vil være det finansielle område.

 

Stillingens indhold

Som økonomikonsulent er du en central deltager i arbejdet med at sikre og videreudvikle kommunens økonomistyring - ofte i samarbejde med kommunens andre dygtige økonomikonsulenter og de budgetansvarlige ledere i de øvrige centre. Opgaverne består både af selvstændige driftsopgaver som f.eks. økonomisk overblik ift. budgetopfølgning og regnskab, controlling af IT-kontrakterne, udarbejdelse af budgetnotater ift. låneportefølje og afdrag, opgørelse af låneramme, udarbejde likviditetsoversigter, budgetlægning af skat, tilskud og udligning, håndtering af tolvtedelsafregning, samt mere ad hoc prægede opgaver som oplæg til ledelsen vedrørende det finansielle område og tværgående projektopgaver i samarbejde med både eget center og de øvrige centre i kommunen. Der vil være mulighed for at påvirke stillingens indhold.

 

Din profil, fagligt og personligt

Vi forventer, at du motiveres af og er dygtig til:

 

  • at analysere og komme hele vejen rundt om økonomiske problemstillinger

  • at kunne formidle indsigt og overblik på en klar og præcis måde

  • at deltage i projektarbejde for at videreudvikle kommunens økonomistyring

  • at redegøre for handlingsmulighederne på området

  • aflevere kvalitetssikret arbejde

  • at arbejde i Excel og økonomisystemer

  • har erfaring med offentlig økonomistyring og kendskab til at arbejde i en politisk organisation

  • Erfaring med kommunal udligning og tilskud etc. vil være en fordel.

 

 

Vi forestiller os, at du:

 

  • er struktureret

  • analytisk

  • god til at samarbejde

  • er handlekraftig

  • et positivt menneske med humor og masser af gå-på-mod

  • enten har en samfundsvidenskabelig/økonomisk/kommunaløkonomisk eller anden relevant finansiel uddannelse

 

 

Om Fredensborg Kommune

Fredensborg Kommune er en fagligt spændende arbejdsplads. Der er et rigtig godt samarbejde med direktionen, centercheferne, de budgetansvarlige ledere og de øvrige kollegaer i centrene.

Kollegaskabet er lidt ud over det sædvanlige - her er ganske enkelt rart at være. Du vil opleve en arbejdsplads med masser af energi, højt til loftet, mange spændende opgaver at tage fat på og kollegaer, der ser frem til at byde dig velkommen. Fredensborg Kommune gør en aktiv indsats for at være en attraktiv arbejdsplads. Det kan du læse mere om www.fredensborg.dk

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer om ugen inkl. frokost. Løn- og ansættelsesvilkår iht. gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Fredensborg Kommunes Rådhus, Egevangen 3 B, 2980 Kokkedal.

 

Der er ansøgningsfrist tirsdag d. 18. april 2017. Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte budgetkoordinator Marianne Rønnstad på telefon 7256 2415.

Kontakt

Fredensborg Kommune

Egevangen 3B
2980
Kokkedal
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
08-03-2017
Udløber:
18-04-2017
Kviknummer:
LJA-43486208
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Analyse,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Beregn rejse-/ruteplan
Lignende job
Region Sjælland, Synscenter Refsnæs
Kalundborg, Ve...
Frist:
22-10-2017