12
12
 ledige stillinger på HKKommunaljob
105
105
 ledige stillinger i profiljob netværket
Gem annonce
Rudersdal Kommune

Rudersdal Kommune

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 19-03-2020

Økonomisk sagsbehandler til Ydelsesteamet

Om jobbet
Du bliver en del af det team, der udbetaler forsørgelsesydelser til borgere efter lov om aktiv socialpolitik. Det er vores opgave at sikre, at borgere stadig får brød på bordet, selvom de bliver ramt af ledighed eller har andre udfordringer end ledighed.

Dine primære opgaver vil være:

  • Behandling af ansøgninger om enkeltydelser

  • Udbetaling af kontanthjælp, uddannelseshjælp m.m.

  • Vurdere og træffe afgørelser f.eks. om sanktioner

  • Opfølgning på udbetaling af løbende ydelser

  • Rådgivning og vejledning af borgere og samarbejdspartnere, når de henvender sig telefonisk eller personligt.

Vi har tæt samarbejde med bl.a. Beskæftigelse og Social og Sundhed. Borgerservice er borgerens indgang til kommunen, og vi fungerer derfor ofte som bindeled og vejviser til andre forvaltninger i kommunen.

Din profil

Vi forventer, at du bidrager til at sikre en stabil drift med effektive arbejdsgange, så vores borgere får deres forsørgelsesgrundlag udbetalt korrekt og til tiden. Her er vores forventninger til dig:

  • Du er fagligt velfunderet og har godt styr på aktivloven samt erfaring med kontanthjælpsområdet fra en anden kommune.

  • Du kan formidle kompleks lovgivning både skriftligt og mundtligt på en enkel og forståelig måde.

  • Du trives med sagsbehandling og har forståelse og interesse for at arbejde med tal.

  • Du begår dig godt i dialogen med mennesker i forskellige livssituationer.

  • Du arbejder systematisk og kan lide at have travlt.

  • Du har et digitalt mindset og er en habil bruger af IT-systemer vi står på tærsklen til at skulle implementere nyt IT-system (KY)

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har relevant uddannelse (fx kontoruddannet i offentlig administration, kommunom, administrationsøkonom, socialformidler eller socialrådgiver).

Derudover forventer vi, at du har du har en åben og positiv tilgang til hverdagens små og store problemer, og så synes du, at det skal være sjovt at gå på arbejde og det kan dine omgivelser mærke.

Derfor skal du vælge os
Du bliver en del af et team på syv medarbejdere, der sætter en ære i at udføre vores kerneopgave. Det er vores målsætning, at alle i teamet kan løse de forskellige opgaver for at mindske sårbarheden og øge fleksibiliteten. Vi engagerer os og sparrer med hinanden for at øge fagligheden, så borgerne får samme behandling uanset hvem i teamet, de taler med. Vi værdsætter et godt arbejdsmiljø og hjælper hinanden, før det brænder på. Vi mener, det er vigtigt at arbejde tværgående og holistisk for at finde de bedste løsninger for borgerne.

Brænder du også for at give borgeren en god oplevelse, og har du lyst til at blive vores nye kollega, så send os din ansøgning.

Asættelsesvilkår
Jobbet er på 30 timer pr. uge med start d. 1. juni 2020. Lønnen forhandles efter gældende overenskomst.

Om os
Ydelsesområdet er en del af Borgerservice, der hører til på Rådhuset i Holte. Vi er centralt placeret overfor Holte Midtpunkt med få minutters gang til Holte Station. Med bil er der 15 km til Hillerød ad Kongevejen og 15 km til København ad Kongevejen/Lyngbyvejen.

Borgerservice består af ca. 50 medarbejdere. Vi tager os af mange forskellige opgaver, men arbejder alle helhedsorienteret. Det er vores fælles mål, at borgerne skal bruge digitale kanaler, hvor det er muligt. Det betyder i praksis, at vi selv kender de digitale selvbetjeningsløsninger og kan lide at lære borgerne at bruge dem.

Ansøgning, samtale og kontakt
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler: Vi forventer at holde 1. samtaler uge 17 og 2. samtaler uge 18, men der tages forbehold for ændringer pga. Coronavirus.

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte

Lone Lorentzen
Sagsbehandler
Tlf.: 46 11 32 30

Camilla Hoffmann Andersen
Sagsbehandler
Tlf.: 46 11 32 30

Ansøgningsfrist:
16. april 2020


Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Kontakt

Rudersdal Kommune

Øverødvej 2
2840
Holte
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
19-03-2020
Udløber:
16-04-2020
Kviknummer:
LJA-79882342
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Gem annonce
Lignende job
Gribskov Kommune
Gribskov, Nordsjælland
Frist:
19-04-2020
Slagelse Kommune
Slagelse, Vestsjælland
Frist:
20-04-2020