12
12
 ledige stillinger på HKKommunaljob
103
103
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Lyngby-Taarbæk Kommune

Lyngby-Taarbæk Kommune

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 19-06-2020

Økonomisk sagsbehandler til opgaver inden for pensionslovens område

Brænder du for økonomisk og administrativ sagsbehandling og vil du medvirke til, at alle borgere bliver mødt med høj faglighed og professionalisme.

Økonomisk sagsbehandler til opgaver inden for pensionslovens område.

Vi søger en engageret teamplayer, der brænder for økonomisk og administrativ sagsbehandling pr. 1.9.2020.

Du vil blive en del af Administration og udbetaling, som består af 25 dygtige medarbejdere, der blandt andet varetager udbetaling af forsørgelsesydelser til borgere og tilskud til virksomheder, bekæmper socialt bedrageri og løser administrative opgaver i tæt samarbejde med centerets øvrige afdelinger. Fælles for afdelingen er, at vi ønsker at styrke samarbejdet om kerneopgaven og udnytte vores ressourcer optimalt.

Om jobbet

Som økonomisk sagsbehandler skal du medvirke til, at alle borgere bliver mødt med høj faglighed og professionalisme.

I tæt samarbejde med dine kolleger i afdelingen bliver du ansvarlig for sagsbehandlingen af henvendelser fra kommunens folke- og førtidspensionister.

I Lyngby-Taarbæk kommune er vi optaget af digitalisering og udvikling af digitale løsninger, som understøtter de administrative processer. Du skal derfor være indstillet på at deltage aktivt i udviklingen og implementering af digitale løsninger på området.

Du får en bred samarbejdsflade med kommunens andre centre. Det skal derfor falde dig naturligt at samarbejde bredt og konstruktivt, når der skal skabes gode løsninger for borgeren i spændet mellem lovgivning og praksis i en organisation med mange fagligheder og samarbejdspartnere.

Dine opgaver vil primært bestå i:

  • at sagsbehandle ansøgninger om Personligt tillæg og Helbredstillæg til kommunens pensionister

  • at yde råd og vejledning ud fra en helhedsorienteret tilgang

  • at betale regninger via økonomisystemet Opus

  • at udbetale pension til kommunens administrations borgere

  • sagsbehandling af kommunale begravelser

 

Om dig

Du skal have lyst til at engagere dig i samarbejdet med vores borgere, kollegaer og samarbejdspartnere. Du skal have relevant uddannelse. Kunne prioritere dine opgaver og arbejde systematisk i en travl hverdag.

Hvad vi forventer af dig?

  • Systematik, struktur og ansvarlighed

  • Gode formidlingsevner skriftligt og mundtligt

  • Har et afklaret forhold til myndighedsrollen

  • Engageret, handlingsorienteret og kan lide en arbejdsplads, som ikke står stille

  • En positiv indstilling til at indgå i tværfagligt samarbejde i forhold til fælles opgaveløsning

  • Relevant uddannelsesbaggrund

  • Kommunal erfaring og erfaring med at fortolkning af relevant lovgivning

  • Erfaring eller kendskab til sagsbehandling af tilskud jf. lov om social pension

  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret og sætter en ære i, at opgaverne er løst korrekt

  • At kunne yde god service til borgerne

 

Vi kan tilbyde:

  • En travl og spændende arbejdsplads, hvor vi har fokus på digitalisering og hvor samarbejde på tværs er en forudsætning for at lykkes.

  • Et højt fagligt niveau og et selvstændigt råderum.

  • Et arbejdsmiljø, hvor vi lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring

  • En hverdag med højt til loftet og masser af humor

  • En arbejdsplads centralt i Lyngby - tæt på offentlig transport

  • Flekstid, lokal løndannelse og kriseberedskab

 

Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til afdelingschef Dianna Dyrmose på tlf. 30 54 53 49.

Din ansøgning vedlagt bilag skal være Lyngby-Taarbæk Kommune i hænde senest fredag den 10. juli 2020, kl. 12.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 13. og 14. juli.

Ansættelsesforhold

Fuldtid

Tiltrædelse

1. september 2020

Arbejdssted

Center for Unge, Borgerservice og Arbejdsmarked

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.


Kontakt

Lyngby-Taarbæk Kommune

Lyngby Torv 17
2800
Lyngby
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
19-06-2020
Udløber:
10-07-2020
Kviknummer:
LJA-80500924
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konsulent og rådgivning,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Lignende job
Haderslev Kommune
Haderslev, Syd- og Sønderjylland
Frist:
14-08-2020
Holbæk Kommune
Holbæk, Vestsjælland
Frist:
16-08-2020