11
11
 ledige stillinger på HKKommunaljob
262
262
 ledige stillinger i profiljob netværket
Gem annonce
Faaborg-Midtfyn Kommune

Faaborg-Midtfyn Kommune

|
Fyn
|
Indrykket 11-10-2018

Økonomisk konsulent / analysemedarbejder

Økonomisk konsulent / analysemedarbejder søges

 

Socialministeren siger at socialtilsynene skal have flere muskler altså hjernemuskler til at overskue og gennemskue sociale tilbuds økonomi og hvordan den hænger sammen med tilbuddets faglige indsats.

 

Har du de hjernemuskler og:

 

  • Vil du være en del af en organisation, som forventer, at du tager medansvar for fælles praksis og hvor dit arbejdsfelt er centreret om sociale tilbuds økonomi, budgetlægning og økonomiske modeller?
  • Er du analytisk, talstærk og arbejder du struktureret, selvstændigt og målrettet med stillede opgaver?
  • Kan du både udfordre, inspirere, vejlede og kontrollere?
  • Kan du trives i tætte samarbejdsrelationer med andre faggrupper?

 

 

 - Så kan du meget vel være Socialtilsyn Syds kommende økonomikonsulent

 

I Socialtilsyn Syd lægger vi vægt på en uformel omgangsform, hvor der er let adgang til ledelse og kollegaer i alle funktioner - dette med henblik på organisatorisk læring og fælles praksis.

 

Du vil blive en del af et tværfagligt sekretariat, med kompetencer inden for jura, økonomi, administration m.v. Vi har et godt socialt miljø, en uformel omgangstone og lægger vægt på samarbejde om opgaven.

 

Dit arbejdsfelt

Dit arbejdsfelt vil være centreret omkring tilsynsopgaven med både private og offentlige tilbuds økonomi, forståelse af økonomistyringsmodeller og økonomiske analyser.

 

Socialtilsynenes hovedopgave er at godkende og føre tilsyn med sociale tilbud, herunder disses økonomi.

 

I samarbejde med tilsynskonsulenterne skal du sikre, at sociale tilbud til udsatte borgere har en økonomi, der er bæredygtig, giver mulighed for fornøden kvalitet i forhold til prisen og som har den fornødne gennemsigtighed.

 

I økonomikonsulentfunktionen er der bl.a. følgende konkrete opgaver, som du i samarbejde med sekretariatets øvrige medarbejdere kommer til at medvirke ved løsningen af og med tiden få helt eller delvist selvstændigt ansvar for:

 

  • Gennemgang af budgetter og regnskaber fra offentlige og private sociale tilbud
  • Lave økonomisk tilsyn/konsekvensbeskrivelse
  • Vejledning i udfyldelse af budgetskemaer
  • Stikprøvevis kontrollere stabiliteten i plejefamiliers økonomi
  • Deltagelse i partshøringsmøder i forbindelse med påtænkte bebyrdende afgørelser
  • Medvirke ved udarbejdelse af høringssvar og ved samarbejde med andre myndigheder

 

 

Om dig forestiller vi os at du

 

  • Har økonomisk indsigt og forståelse
  • Har flere års erfaring med udarbejdelse og forståelse af regnskaber og selvangivelser, gerne revisorassistent eller anden relevant beskæftigelse
  • Er serviceminded og har gode samarbejdsevner
  • Er analytisk og refleksiv
  • Arbejder struktureret og bevarer roen i travle perioder
  • Ser en udfordring i at samarbejde med flere faggrupper

 

 

Det er ikke centralt hvad din baggrund er det kan f.eks. være revisor, akademisk eller kommunalt eventuelt suppleret med en diplomuddannelse. Det vigtigste er, at du brænder for økonomiområdet og ønsker at arbejde i et felt, hvor du gør en forskel for nogle af samfundets sårbare.

 

Endvidere tilbyder vi

 

  • Gode arbejdsvilkår i en kommune, der lægger vægt på god trivsel
  • Muligheden for at være med til at videreudvikle Socialtilsyn Syd som ansvarlig myndighed, professionelt tilsyn og moderne arbejdsplads
  • 12 gode kollegaer i sekretariatet og ca. 70 gode kollegaer i driftssektionerne

 

 

Om Socialtilsyn Syd

I Socialtilsyn Syd er vi ca. 85 medarbejdere, som alle arbejder hen imod en fremtid, hvor vi sammen bliver klogere. Socialtilsyn Syd består af et sekretariat og to fagopdelte driftsafdelinger inden for hhv. plejefamilieområdet og tilbudsområdet. Uafhængigt af, hvilken stilling og funktion, den enkelte udfylder, så vægtes fagligheden altid højest i Socialtilsyn Syd.

 

Socialtilsyn Syd er ét af fem selvstændige socialtilsyn, som 1. januar 2014 fik myndighedskompetencen til at godkende og føre tilsyn med sociale tilbud inden for Region Syddanmark og Frederiksberg Kommunes geografiske område. Hovedopgaven er således veldefineret i lov om socialtilsyn, og udover at føre kontrol med og understøtte udviklingen i de sociale tilbud skal socialtilsynene også påse, at der ikke sker misbrug af offentlige midler.

 

Socialtilsynene er relativt nye og baseret på en lov, hvis anvendelse er ny, så der er til stadighed en naturlig og rimelig bevågenhed på socialtilsynenes arbejde, herunder afgørelser.

 

Ansættelsesvilkår

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst til en løn der modsvarer kvalifikationer. Socialtilsyn Syd indhenter børne- og straffeattest forud for en eventuel ansættelse.

 

Tiltrædelse

1. januar 2019 eller snarest muligt.

 

Yderligere oplysninger

Henvendelse vedrørende stillingen kan rettes til administrationsleder Claus Ribe Bagge 72 53 19 87 eller økonomikonsulent Henrik Elmelund 72 53 19 21.

 

Ansøgningsfrist onsdag den 21. november 2018 kl. 08.00.

 

Ansøgere, der indkaldes til samtale, får besked senest fredag den 23. november 2018.

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 26. november 2018.

 

Søg stillingen på www.faaborgmidtfyn.dk

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Kontakt

Faaborg-Midtfyn Kommune

Tinghøj Allé 2
5750
Ringe
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
11-10-2018
Udløber:
21-11-2018
Kviknummer:
LJA-66517438
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konsulent og rådgivning,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Gem annonce
Lignende job
Faxe Kommune, Intern Service
Faxe, Sydsjælland inkl. Møn
Frist:
21-11-2018
Billund Kommune
Billund, Vestjylland
Frist:
21-11-2018