11
11
 ledige stillinger på HKKommunaljob
253
253
 ledige stillinger i profiljob netværket
Gem annonce
Helsingør Kommune

Helsingør Kommune

|
Nordsjælland
|
Indrykket 03-06-2019

Økonomikonsulent til det specialiserede socialområde

Ansøgningsfrist 20. juni 2019, kl. 23:59

 

Vil du være en central aktør på det specialiserede socialområde og medvirke til en balanceret økonomisk udvikling af Helsingør Kommune, og har du lyst til at arbejde i en kommune med ambitioner, så er du måske den kommende økonomi konsulent i Center for Økonomi og Ejendomme.

 

Det specialiserede område i Helsingør Kommune er økonomisk udfordret, og kommunen har derfor et ønske om at styrke økonomistyringen på området. Målet er at arbejde fokuseret med aktivitetsstyringen, blive endnu skarpere til at arbejde med data, blive mere præcis i forbrugsprognoserne og dermed kunne handle hurtigere og mere præcist på ubalancerne.

 

Vi har i Helsingør indført et økonomistyringsparadigme med en styrket systemunderstøttelse af kommunens institutioner, controlling af institutionerne i forbindelse med månedlige afrapporteringer af forventet forbrug, en ledelsesmæssig forankring af økonomistyringsopgaven, etablering af aktivitets- og enhedsomkostninger som en del af økonomistyringsfundamentet mv. Det er derfor vigtigt, at du kan holde styr på tallene, og samtidig samarbejde og skabe gode relationer mellem økonomi og de faglige områder.

 

Herudover vil du skulle deltage i udarbejdelsen af budget- og regnskabsmateriale, de månedlige budgetopfølgninger, løbende analyser samt være med til at implementere allerede besluttede initiativer på områderne.

 

Du vil blive en af fire medarbejdere i Team Sammenhængende Borgerforløb. Teamet har som hovedopgave at løse økonomiske opgaver for Center for Særlig Social Indsats, Center for Børn, Unge og Familier samt Center for Job, Borgerservice og Teknologi. Samtidig koordinerer teamet økonomien i de sammenhængende borgerforløb, der er igangsat for at styrke den tværgående indsats for borgerne.

 

Du vil skulle løse opgaverne i tæt samarbejde med kollegaer i Center for Økonomi og Ejendomme, koncernledelsen samt ledere og medarbejdere i centrene, og det er derfor vigtigt, at du undervejs i processerne kan servicere og afrapportere på alle niveauer, samtidig med at du bevarer fokus på, at slutprodukterne skal udgøre veldokumenterede og gennemarbejdede beslutningsoplæg.

 

Fagligt forventes du, at:

 

  • have en længere videregående uddannelse eller en kommunaløkonomisk baggrund

  • have solide kompetencer inden for budget, regnskab og økonomistyring på det kommunale område

  • have stærk talforståelse, og være struktureret og analytisk

  • være kommunikativ stærk i både skrift og tale

  • være processtærk og klar til at tage styringen

  • kunne begå dig i en politisk styret organisation

 

 

Personligt skal du

 

  • have en nysgerrighed og lyst til at dykke ned i det specialiserede socialområde

  • værdsætte teamarbejde, men også at arbejde og tænke selvstændigt

  • kunne samarbejde med mange forskellige faggrupper

  • kunne håndtere komplekse problemstillinger

  • kunne tænke i nye og anderledes løsninger

  • have en stærk personlighed og en naturlig personlig pondus

  • kunne holde mange bolde i luften

  • have gode samarbejdsevner og formå at opbygge relationer til samarbejdspartnere decentralt i organisationen

 

 

Center for Økonomi og Ejendomme står i spidsen for styringen af kommunens økonomi og professionel rådgivning til den samlede organisation. Ambitionen er, at der hele tiden opnås størst mulig kvalitet og service inden for de økonomiske rammer. Center for Økonomi og Ejendomme har også ansvaret for at udnytte, administrere og ikke mindst udvikle kommunens ejendomme mest hensigtsmæssigt.

 

Center for Økonomi og Ejendomme har ca. 150 engagerede medarbejdere fordelt på seks

områder, der varetager kommunens samlede økonomifunktion, ledelsesinformation, intern

service i administrationen, rengøring og ejendomsdrift, anlæg og udvikling af kommunens

ejendomme.

 

Vi tilbyder

 

  • Et udfordrende og afvekslende job

  • Et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone

  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling

  • En familievenlig arbejdsplads med fleksibel arbejdstid

 

 

Center for Økonomi og Ejendomme har attraktive lokaler i Helsingør bymidte med 2 minutters gang til Helsingør Station med gode togforbindelser til København og Hillerød.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i ny løn. Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2019

Ansøgningen skal være os i hænde senest torsdag den 20. juni 2019 med henblik på samtaler tirsdag den 25. juni.

 

Du kan læse mere om kommunen på http://www.helsingor.dk/.

 

Har du uddybende spørgsmål til stillingsopslaget, er du meget velkommen til at kontakte leder af Økonomi Mikkel Elkjær på tlf. 4186 8264.

 

I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere fagligt og personligt.

 

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Kontakt

Helsingør Kommune

Stengade 59
3000
Helsingør
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
03-06-2019
Udløber:
20-06-2019
Kviknummer:
LJA-73812626
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konsulent og rådgivning,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Gem annonce
Lignende job
Region Nordjylland
Nordjylland
Frist:
17-06-2019
Holbæk Kommune
Frist:
18-06-2019