9
9
 ledige stillinger på HKKommunaljob
215
215
 ledige stillinger i profiljob netværket
Gem annonce
Egedal Kommune

Egedal Kommune

|
Nordsjælland
|
Indrykket 28-09-2018

Engageret og kompetent jobkonsulent søges til fleksjobområdet

Jobcenter Egedal søger en jobkonsulent/virksomhedskonsulent til at hjælpe de jobparate borgere på ledighedsydelse i beskæftigelse.

Arbejdsopgaverne består fortrinsvis i at afholde jobsamtaler og CV-samtaler med de ledige borgere samt udarbejde revurderinger. Borgerne er ofte kendetegnet ved at have en arbejdsidentitet, hvor de gerne vil arbejde men af forskellige årsager ikke kan. En del af arbejdet består derfor i at motivere og coache borgerne til at se muligheder på arbejdsmarkedet. I forhold til det virksomhedsrettede arbejde vil du skulle kontakte arbejdsgivere med henblik på at finde stillinger, der matcher de ledige borgere. Det er derfor vigtigt, at du kan tænke ud af boksen og tænke kreativt, fordi kunsten ofte er at finde utraditionelle fleksjob. I forhold til borgere, der allerede er i fleksjob, består arbejdet dels i at foretage fleksjobopfølgninger og dels i at varetage fastholdelsesindsatsen for de eksisterende fleksjobbere.

Fleksjobområdet er en del af Arbejdsmarkedsafdelingen på ca. 22 medarbejdere og består af fire medarbejdere. Vi arbejder ud fra et synspunkt om, at alle mennesker kan udvikle sig og har bedst af at bidrage på arbejdsmarkedet. Vi er et team, hvor fagligheden og engagementet prioriteres højt. For os er det vigtigt, at vi samarbejder og sparrer med hinanden. Resultatet er, at vi formår at skabe nogle af landets bedste resultater for borgere på ledighedsydelse og fleksjob. Vi er nemlig blandt de kommuner, som har den laveste andel af ledige fleksjobbere, når vi sammenligner os med sammenlignelige kommuner.

Den rette kandidat til stillingen:

  • Formår at motivere ledige fleksjobbere til at komme i beskæftigelse

  • Har erfaring med opsøgende virksomhedskontakt og at skabe det rette match mellem ledig og virksomhed

  • Har jobcentererfaring og har lyst til myndighedsrollen

  • Administrativ flair og ved, at registrering og journalisering er vigtig

  • Har kendskab til KMDs sagsbehandlingssystemer

Vi kan tilbyde:                  

  • Et spændende job med høj faglighed og indflydelse på eget arbejde

  • Kompetente og engagerede kollegaer, som er villige til sparring

  • 37 timers ansættelse med flekstidsordning

  • Frugtordning, kantineordning og adgang til motionsfaciliteter i Sundhedscentret.

  • Nybygget rådhus ved Egedal Station. Ca. 35 min fra Københavns Hovedbanegård.

  • Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst efter reglerne om Ny Løn

  • Arbejdspladsen er røgfri

Egedal Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge, uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.

Ansættelsessamtaler afholdes løbende på Egedal Rådhus, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke.

Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos jobkonsulent Stine Andersen tlf.7259 7140 eller jobkonsulent Gitte Mortensen tlf. 7259 7111.


Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Kontakt

Egedal Kommune

Dronning Dagmars Vej 200
3650
Ølstykke
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
28-09-2018
Udløber:
28-10-2018
Kviknummer:
LJA-66011235
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Beregn rejse-/ruteplan
Gem annonce
Lignende job