10
10
 ledige stillinger på HKKommunaljob
294
294
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Odense Kommune, Rådhuset

Odense Kommune, Rådhuset

|
Fyn
|
Indrykket 06-02-2019

Dygtig og ansvarsbevidst økonomimedarbejder til Beskæftigelses- og Socialforvaltningen

Vi søger en dygtig økonomimedarbejder, der i tæt samarbejde med sine kolleger, kan levere retvisende og gennemsigtig økonomi- og lønopfølgning til afdelingsledere og chefer i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen.

 

Vi søger en ny kollega, der brænder for sit arbejde og for løbende at optimere opgaveløsningen, så vi udnytter ressourcerne mest effektivt.

 

  • Har du erfaring med økonomistyring måske på det kommunale område?

  • Vil du være en del af en velfungerende afdeling af økonomimedarbejdere og økonomikonsulenter?

  • Er du god til at samarbejde og formidle din viden til ikke-økonomer?

  • Sætter du en ære i at have overblik og levere resultater af højeste kvalitet?

 

 

Om os

I Beskæftigelses- og Socialforvaltningen er kerneopgaven at få borgerne i uddannelse og job. Økonomi understøtter sammen med resten af Staben driftsområderne i løsningen af denne kerneopgave.

 

Vores ståsted er forvaltningens målsætninger, der spiller ind i Byrådets effektmål. Odense Kommune er stærkt optaget af en resultatskabende effektkultur og gøre det, der virker bedst! I Økonomi giver det sig udslag i fokus på synliggørelse af kapacitetsudnyttelse og effektiviteten i driften i forhold til at lykkes med kerneopgaven. Vi skal sikre gennemsigtighed og viden til brug for beslutning i forvaltningen.

 

Vi er en velfungerende økonomifunktion, hvor vi prioriterer både en sikker drift og en progressiv udvikling. Vi har det store overblik over forvaltningens økonomi og understøtter den enkelte leder med økonomi- og effektstyring.

 

Økonomi er en spændende og dynamisk arbejdsplads med et højt fagligt niveau. Afdelingen består af 44 engagerede medarbejdere, tre ledere og en økonomichef. Vi sætter pris på god sparring og samarbejde kolleger imellem.

 

Om jobbet

Som økonomimedarbejder kommer du til at arbejde med mange forskelligartede økonomiopgaver, primært med afsæt i beskæftigelsesområdet og LAB-loven.

 

  • Det bliver din opgave løbende at lave økonomi- og lønopfølgninger for flere af forvaltningens driftsafdelinger og overheadbudgetter

  • Du kommer til at lave budgetopfølgning på indsatsbudgetter for flere forskellige målgrupper

  • Du kommer til at sikre bonusopgørelser til eksterne leverandører

  • Du kommer til at bidrage til den samlede budgetopfølgning på området for forsørgelses- og sikringsydelser

  • Du vil løbende indgå i arbejdsgrupper der løser ad hoc opgaver af forskellig karakter

 

 

Om dig 

 

  • Du kan have erfaring med lignende opgaver, men du kan også være nyuddannet med masser af gå-på-mod for at begive dig ind på en stejl læringskurve

  • Du har måske kendskab til de kommunale konteringsregler

  • Du har kendskab til arbejdet med lønsimuleringer og budgetopfølgninger

  • Du har en relevant uddannelse inden for offentlig administration og økonomi

  • Du er rutineret bruger af Excel og gerne ØS

  • Du har også gerne kendskab til Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats (LAB-loven)

 

 

Personlige kompetencer

Du motiveres af skarpe og til tider korte deadlines. Du er relationsskabende og formår at kommunikere med mange forskellige faggrupper på mange niveauer i organisationen. Derudover er du ihærdig, fuld af gå-på-mod, er ansvarsbevidst og arbejder struktureret og selvstændigt og kan overskue flere arbejdsopgaver samtidig.

Vi sætter stor pris på at få en ny kollega, der er åben og imødekommende og kommunikerer klart og tydeligt til kollegaer, ledere og chefer.

 

Vi tilbyder

Vi tilbyder en arbejdsplads med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Hvor vi samarbejder med mange forskellige faggrupper og lovområder. Vores kontor er beliggende centralt i Odense C kun få minutters gang fra stationen.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og forhandlingsberettiget organisation.

 

Stillingen er til besættelse snarest muligt og senest pr. 1. april 2019.

 

Vil du vide mere?

For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Maria Bønløkke på 6134 7713 eller makrb@odense.dk.

Alle henvendelser behandles fortroligt.

 

Det praktiske

Ansøgningsfristen er onsdag den 20. februar 2019.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 9, 2019.

 

Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

 

Kontaktperson

Maria Krøis Bønløkke 6134 7713

Kontakt

Odense Kommune, Rådhuset

Flakhaven 2
5000
Odense C
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
06-02-2019
Udløber:
20-02-2019
Kviknummer:
LJA-70465030
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Lignende job
Egedal Kommune
Egedal, Nordsjælland
Frist:
24-02-2019
Tønder Kommune
Tønder, Syd- og Sønderjylland
Frist:
28-02-2019