12
12
 ledige stillinger på HKKommunaljob
264
264
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Syddjurs Kommune

Syddjurs Kommune

|
Østjylland
|
Indrykket 05-12-2019

Arbejdsmarkedsrådgiver til jobafklaring

Da en af vores dygtige medarbejdere har søgt nye udfordringer, søger vi en ambitiøs arbejdsmarkedsrådgiver, som sammen med vores øvrige engagerede medarbejdere kan varetage sagsbehandlingen i forhold til borgere på fortrinsvis jobafklaringsforløb.

 

Der er tale om en fast stilling med tiltrædelse snarest muligt.                                           

 

Jobcenter Syddjurs har igennem længere tid været i gang med at udvikle beskæftigelsesindsatsen i kommunen. Vi fortsætter med at udvikle, og arbejder med et stærkt jobfokus, fordi vi tror på, at det virker. Vi arbejder med en aktiv tilgang til borgerne, hvor borgerens fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet og Virksomhedernes behov er i fokus.

 

I arbejdet med jobafklaringssagerne har vi særligt fokus på, at den sygemeldte borger får en individuelt og helhedsorienteret indsats med et beskæftigelsesrettet sigte.

 

Vil du være med til at sætte ny retning på et spændende område i et inspirerende miljø med de bedste kolleger, så er Jobcenter Syddjurs det helt rigtige sted.

 

Om stillingen

Du vil blive en del af et team på 4 -5 personer i Center for Job & Fastholdelse.

 

Primære arbejdsopgaver

 

  • Afholde individuelle samtaler med borgerne, hvor det primære fokus er borgerens faglige og personlige kompetencer

  • Iværksætte beskæftigelsesrettede indsatser

  • Udvikle borgerens beskæftigelsespotentiale

  • Beskrive de enkelte forløb i relation til at opnå tilknytning til ordinær beskæftigelse eller uddannelse.

  • Forberede sager, som skal forelægges kommunens rehabiliteringsteam i forbindelse med overgangen til jobafklaringsforløb og ved behov for vurdering af berettigelse til fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension

  • Deltage i møder i kommunens rehabiliteringsteam

  • Tværfagligt samarbejde og koordinering med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere

  • Administrativ sagsbehandling

  • Undervisning i et vist omfang i forbindelse med et konkret udviklingsprojekt

 

 

Vi forventer, at du:

 

  • Er uddannet socialrådgiver eller har anden relevant uddannelse eller erfaring

  • Udfylder rollen som myndighedsperson med stor ansvarlighed og mod til at stille relevante krav

  • Er målrettet og resultatorienteret

  • Er udviklingsorienteret og åben for at afprøve nye arbejdsmetoder

  • Kan tage ansvar og bevare overblikket i pressede situationer

  • Kan arbejde selvstændigt, men samtidig være en god holdspiller

  • Er beslutsom og handlekraftig og klar til at påtage sig nye arbejdsopgaver, hvis situationen kræver det

  • Er nysgerrig og har et godt humør

 

 

Vi tilbyder

 

  • En fremsynet og målrettet organisation, hvor der er højt til loftet

  • De bedste engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdet

  • Åben dialog og uformel omgangsform

  • En god introduktion til jobbet, som bygger på de kvalifikationer og den erfaring,

  • som du har i forvejen

  • Faglig sparring

  • Flekstid

 

 

Tiltrædelsesdato: Snarest muligt.

 

Løn og ansættelsesvilkår:

 

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for området og efter reglerne om ny løn.

 

Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos centerleder Jacob Sonne på 21 36 34 07 eller faglig koordinator Lonnie Langvad på tlf. 87 53 51 59.

 

Ansøgningsfrist: den 16. december 2019 kl. 10.00

 

Samtalerne forventes afholdt den 18. december 2019.

 

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v..

 

Du kan søge jobbet ved at klikke på Send ansøgning. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

 

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

 

Syddjurs Kommune har omkring 43.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.

 

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision Vi gør det sammen og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere

Kontakt

Syddjurs Kommune

Lundbergsvej 2
8400
Ebeltoft
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
05-12-2019
Udløber:
16-12-2019
Kviknummer:
LJA-78022158
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Lignende job
Skanderborg Kommune
Skanderborg, Østjylland
Frist:
07-02-2020