8
8
 ledige stillinger på HKKommunaljob
101
101
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Silkeborg Kommune

Silkeborg Kommune

|
Midtjylland
|
Indrykket 04-09-2020

Administrativ økonomimedarbejder til Socialafdelingen

Socialafdelingen i Silkeborg Kommune søger pr. 1. november 2020 en erfaren og selvstændig administrativ økonomimedarbejder, der brænder for god økonomistyring, ledelsesinformation og administrative opgaver for driften på tværs i hele Socialafdelingen. 

 

Dine arbejdsopgaver løses i samarbejde med dygtige og engagerede kollegaer og eksterne samarbejdspartnere. Nogle gange er du tovholder på opgaverne, mens du i andre tilfælde indgår i arbejdsgrupper om løsningen af egne opgaver eller som vores økonomikoordinators ekstra øjne og hænder.

 

Du har en relevant uddannelse, f.eks. finansøkonom, HK, offentlig administration eller administrationsbachelor (med økonomisk sans). 

 

Opgaverne

Opgaverne er både mangeartede og omskiftelige, hvorfor du skal kunne finde dig tilrette med både større økonomiopgaver og diverse administrative supportopgaver, ligesom du skal kunne trives med at have arbejdsstation forskellige steder afhængig af opgaven. Snitfladerne til den øvrige organisation er vidtrækkende og du vil bl.a. arbejde med:

  • God økonomistyring og ledelsesinformation, herunder PowerBI

  • Servicering af driften, den administrative ledelse og det politiske niveau f.eks. i forbindelse med udarbejdelse af budgetter, regnskab, diverse analyser m.m.

  • Planlægning af møder, formidlingsopgaver og materiale i relation hertil.

  • Administrative opgaver, herunder budgetopfølgninger, tilsynsdata, regninger mv.

  • At løse opgaver og processer i tæt samspil med kollegaer og ledere indenfor afdelingens fire sektioner, f.eks. forbedring af arbejdsgange m.m.

 

Du skal derfor være indstillet på, at din opgaveportefølje kan ændre sig over tid, ligesom vi er indstillet på at tilpasse stillingen til eventuelle kvalifikationer, du måtte have.

 

Staben

Stabens rolle er at bidrage til sammenhængskraften på tværs af Socialafdelingen samt tilgrænsende forvaltningsområder. Omdrejningspunkter er kvalitetssikring, styring og løbende udvikling af det specialiserede socialområde.

 

Hovedområderne omfatter administrativ og juridisk understøtning af Socialafdelingen, den overordnede økonomistyring, IT/digitalisering, planlægning og strategiformulering samt generel betjening af det politiske niveau. Staben er tværfagligt sammensat og kompetenceniveauet er højt blandt de 26 medarbejdere.

 

Din profil:

  • Du har erfaring med brug af økonomisystemer samt office-pakken. Excel på superbrugerniveau er en fordel, da PowerBI fylder meget i hverdagen. Vi bruger Prisme som økonomisystem.

  • Du er servicemindet og har interesse i og erfaring med administrativ support af ledere

  • Du har måske erfaring med administrativt arbejde i en politisk ledet organisation.

  • Du har tålmodighed og overblik, som også længerevarende opgaver og mål kræver

  • Du trives med en omskiftelig hverdag, hvor du ikke altid kan planlægge, hvad der kommer til at ske, men er god til at tage ansvar og styring med egne opgaver

  • Du har gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt

  • Det er en fordel men ikke et krav, hvis du har erfaring fra socialområdet.

 

Vi tilbyder:

  • Et spændende og udfordrende job i et engageret tværfagligt miljø

  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling

  • En uformel omgangstone, godt humør og gode kollegaer

  • En centralt placeret arbejdsplads i det midtjyske

  • En stilling på fuldtid men familievenlig arbejdsplads med flextid.

 

Stillingen bestræbes på at være besat pr. 1. november 2020 og er fysisk forankret i Socialafdelingens Stab på Silkeborg Rådhus. Men du vil også i løbet af en arbejdsuge have din naturlige gang i Psykiatriens Hus og funktioner der udgår derfra.

 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

 

Yderligere information:

Vil du vide mere om stillingen og vores ambitioner i Socialafdelingen, kan du kontakte Sektionsleder Karsten Binderup på tlf. 3034 3422.

 

Ansøgningsfristen er mandag 21. september 2020. Samtaler forventes afholdt den 29. september 2020.  

 

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.

Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Kontakt

Silkeborg Kommune

Søvej 1
8600
Silkeborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
04-09-2020
Udløber:
21-09-2020
Kviknummer:
LJA-81019485
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
Finans, forsikring og bank,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Lignende job
Halsnæs Kommune
Halsnæs, Nordsjælland
Frist:
25-09-2020
Industriens Pension
København, Storkøbenhavn
Frist:
28-09-2020